דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ויראלי - המתכון המנצח 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2053 פעמים ]

אם לא תנצחו אותם הצטרפו אליהם, מכיוון שהעידן הרביעי מבחינת האבולוציה הצרכנית מוסר לנו בעלי העסקים מסר אחד וברור: "שעשעו  אותנו". הגולשים מצפים מכם להגיע אליהם ולהעלות מופע פעלולים שהינו לא פחות מקרקס שלם עם הפילים, האש והלוליינים, שהרי אם לא אתם תמיד יימצא מישהו אחר אשר מקפיד להישאר עם האצבע על הדופק, ומבין את הערך העצום והכוח החבוי בקרב כל גולש בנפרד.

כיום מוניטין המותג או העסק תלוי על קודקודו של הפוסט ובגינו של הלייק, כאשר הגולשים נעים בתזזיות בין האתרים והפורטלים ברחבי המדיה החברתית ומגיבים בדרכים שונות לחומרים הנחשפים, בין אם מדובר במאמר של בלוגר מוערך, בידיעות שיווקיות או בחוות דעת של כמה מהחברים בדף הפייסבוק הפרטי. בסופו של יום כל גולש מנהל עולם תוכן שלם המורכב מתחביבים והעדפות, חברה בע"מ לדרך חיים אם תרצו, בעזרת ערוצים אליהם הוא מחובר ובהם מתקשר ברמה יום יומית עם אלפי גולשים אחרים.

השיווק הויראלי כידוע מתבסס על מודל כביכול פשוט של שיתופים ותגובות, גולש אחד החושף סרטון משעשע לחבריו וכל אחד מהם מגיב או מעביר אותו בקרב חבריו וכן הלאה. אותו מודל הפך ברבות הימים לכלי יעיל, עוצמתי ומוצלח לשם ניהול מהלכי קד"מ וחשיפה של מותגים בינלאומיים כגון ג'ילט, דוריטוס, מגנום, בינג ורבים אחרים אשר הצליחו, במלוא מובן המילה, לשגע מיליוני גולשים בעזרת משחקים ומשימות שאף שילבו את המדיה בפעילות שטח לשמה - דוגמה און ליין: הקפטן של קפה טורקי עלית. אז מהו המתכון המנצח?


    • בניית מהלך ממוקד המשלב בין המוצרים או השירותים של העסק לבין משחק או משימה כדוגמת: חפש את המטמון, טריוויה, העלאת סרטון עליו יש להשיג מספר תגובות או שיתופים, תחרות גולשים לפי הצבעות, שימוש באפליקציה למשחק סמראטפונים ועוד.
    • יצירת נראות גרפית מבדלת המותאמת לאסטרטגיה של המהלך לשם תקשור אמין של פעילות קד"מ ספציפית שלה יעדים שונים מאלו של העסק, ובעזרתה ניתן יהיה לפתוח לשונית בעלת מראה מיוחד בדף הפייסבוק העסקי, לעצב ערוץ יוטיוב נפרד, לפתוח בלוג ייעודי ולשימוש בכל אלמנט דיגיטלי אחר.
    • הענקת מתנה בעלת ערך רציני אשר תיצור עניין ופידבק מיידי, שאחרת כל המאמצים וההשקעה עלולים ליפול בשל החלטה כושלת אחת בסגנון: "אחי, זה מחזיק מפתחות פצצה, עם פנס".
    • עליכם להגיע לפעילות ערוכים מבחינה מחשבתית, וזה כלל לא פשוט, שפעילות קד"מ אינה קשורה למכירות, אתם לא מוכרים להם - אתם מעבירים חווית מותג/שרות/מוצר.
    • הפצה מאסיבית של הפעילות ביומיים מרוכזים שלאחריהם מבצעים מעקב ושימור, בקרב פרופילים של חברים וקרובי משפחה, על גבי סרטונים, בקבוצות ובפורטלים במדיה החברתית, בהכנת דף נחיתה ובשליחת ניוזלטר או הודעת מייל לרשימת התפוצה.
    • סגנונות נוספים של פעילות קד"מ: שיתוף פעולה עם אגודה למטרת איסוף תרומות או להעלאת מודעות חברתית בנושא מסוים המהווה עניין לציבור, שיתוף פעולה עם מוביל דעה המבקש מעוקביו להיחשף בסיפורים נרגשים אודות הנושא החשוב העומד על הפרק, ושיתוף פעולה עם ארגון או חברה אשר יכולים לקבל ערך מוסף או להפיק תועלת  מהמהלך שלכם.
    • לתחילתה של כל פעילות - שוקו, לחמנייה והרבה מצב רוח. בהצלחה!

ליאור בלצר WebNanny שיווק באינטרנט, תפעול המדיה החברתית, כתיבת תכנים שיווקיים, יצירת שיתופי פעולה וקד"מ 052-3033066


http://www.facebook.com/LiorWebNanny




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב